Det knullar i munnen!


Ursäkta rubriken, men jag är så överlycklig över att ha hittat mitt måste till frukosten, nämligen fil! Här i norge är inte matkulturen riktigt den samma som hemma och det finns massor av saker som jag saknar när det gäller den svenska maten. Ett exempel är då filen! Men i tisdags när jag och Maria var till affären så började vi prata om fil och jag förklarade för henne hur mycket jag saknade det.. Då visar hon mig den norska varianten av fil, kefir i kyldisken. Jag blev överlycklig!

Äntligen är min frukost komplett!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hurra!! Hva bruker du fil til egentlig?? Frokostblanding?? Ikke sant rømme er gräddfil på svensk? Og grädde betyr vel fløte så da blir det vel fløtekefir eller noe sånt da.. Haha, jeg kjeder meg!! Klem

2009-02-12 @ 13:04:48
URL: http://bellapearlman.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag levde på "Kefir" när jag bodde i Norge.. Sjukt gott! :)

2009-02-12 @ 21:20:16
URL: http://fantasimia.blogg.se/

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0