Klirr i kassan!


Idag är det tisdag, den 10:e februari vilket innebär LÖNING! Tänk att humöret kan bli så mycket bättre med en gång det kommer in lite pengar på kontot , det är lustigt det där. Eller kanske inte! Att ha pengar på kontot innebär också att man spenderar massa pengar, vilket inte är lika bra. Jag måste verkligen bli bättre på att hålla i pengarna så det slipper bli så jobbigt i slutet av månaden när man får leva på knäckebröd och nudlar. Någon som har något bra knep på hur jag kan göra?


Månadens fasta utgifter:
Hyra
Mobilräkning x2

Övriga utgifter:
Sälen tur i mars
Mat
Bensin
(Kläder)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag börjar ju bli ganska så gammal nu, så varning för ett vuxenpoäng tips! :P Men jag för ofta över ganska så mycket pengar till mitt sparkonto (har ett sånt där konto där jag kan sätta in/ta ut pengar när jag vill, hur jag vill och när jag väl har fört över de så gör det ont i hjärtat att föra tillbax dem bara för att jag ska köpa nåt till mig själv.. Vilket slutar med att jag har massor med pengar kvar i slutet av månaden.. Sjukt bra! :)

2009-02-12 @ 21:24:26
URL: http://fantasimia.blogg.se/
Postat av: Tigerstig

Mobilregning x2? Hmm.. hva med å kutte ut den ene mobil ;) Jeg sparer ved å betale alle regningene med en gang jeg får lønning, så beregner jeg omtrent 4-5000 kr i forbruk på resten av måneden. Det som da gjennstår av lønningen setter jeg på sparekonto fordi det er penger jeg nekter å røre før det er absolutt nød. Jeg kaller det "penger jeg ikke har". Funker for meg i hvertfall :)

2009-02-12 @ 21:35:02
URL: http://www.tigerstig.blogg.no

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0