Spara och Slösa




Tack snälla Maria och Stig för dom goda spartipsen ni delade med er av! ♥
Jag har faktiskt haft det i tanken att jag ska lägga undan pengar på ett sparkonto, men jag har liksom inte kommit så långt för när jag väl kommer på det så är pengarna redan slut.. Som nu tillexempel, det var två dagar sedan lönen kom och jag har redan gjort över med 13 000. Jag har dock inte köpt något till mig själv. Endast mat och bensin, men det är ju ett måste. Så min situation nu är som så, att dom pengarna som jag har kvar, det är pengar jag ska ha till Sälen plus till den kommande mobilräkningen. Jag är hopplös! Fattar inte att det ska vara så jävla svårt!

För att svara på din "fråga" Stig angående mobilräkning x2, så beror det på att jag inte betalade räkningen för förra månaden. Jag har vanligtvis alltså bara en räkning :)





fr.o.m nästa löning är det spara, spara, spara som gäller!
Slösa måste åka bort ett tag känner jag..


Kommentarer
Postat av: Malin D

Hejsan! Ett bra sätt att spara på är att man ordnar så att en viss summa förs över automatiskt till ett sparkonto t ex en eller två dagar efter att lönen kommit. Då tänker man aldrig på det. Ha det så bra! Kram

2009-02-13 @ 12:08:55

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0