Dagens pucko!


Måste bara berätta vad som hände på jobbet idag!

Jag hade precis kommit tillbaka till butiken efter att ha vart och hämtat posten. Jag går förbi köksavdelningen och får syn på två tomma videokamera förpackningar. Första tanken är: "Fan, inte nu igen." Jag springer upp till lunch rummet där Roger och Jørn sitter och äter. Jag ber dom gå ner och ta sig en titt. Dom reagerade på samma sätt som jag gjorde. Vi går ner till övervakningsrummet och kollar igenom kamerorna. Typiskt nog så hade vi ingen kamera riktad på platsen där tomförpackningen låg och varken Jørn eller Roger kan med kamera systemet som går över kassorna så det var bara att invänta Morten som skulle börja klockan ett.

Efter mycket letande och spekulerande så lyckades dom hitta tjuven. Det är nu allt det "roliga" börjar. Det visade sig nämligen vara en kille som hade varit inne och sökt jobb hos oss, idag! Vad fan är det för en jävla person som först går och söker jobb i en affär och sen snor med sig varor därifrån??? Ialla fall... Morten fortsätter och kollar på övervakningskameran och skriver ut en bild på killen. Då får han se att han har tagit med sig en GPS och en digitalkamera också, som stod på disken i kundtjänsten!

Jørn och Morten beslutar sig för att gå en runda på centret för att se om dom hittar honom och jag och Gunnar står kvar i kundtjänsten. När jag står och hjälper en kund tittar jag upp en sekund och får se att han, killen, kommer in! Med en Clas Ohlson påse full med varor (dom han tagit tidigare under dagen)! Jag släpper allt jag har i händerna och tycker på knappen som tillkallar väktarna. Han, killen, kommer bort mot disken och jag känner hur mina ben börjar skaka och jag kan knappt fylla ut tillgodolappen till kunden jag fortfarande hjälper. Adrenalinet pumpar! Tankarna går att jag måste hålla kvar honom i butiken tills väktarna kommer! Han frågar Gunnar om vi har ett minneskort till den här kameran, och visar upp videokameran han snodde ca en timme tidigare, eftersom vi har slut på dom så beklagar Gunnar sig över det, men jag ber Gunnar gå bakom disken för att se om vi inte har fått in dom igen (allt för att killen inte ska gå). Gunnar förstår ingenting över min iver men gör som jag säger. Jag gör mig färdig med kunden som jag hjälpt under tiden och ser att väktarna, Jørn och Morten kommer in. Jag får tummen upp av Jørn och ett stort leende från Morten. YES! Vi klarade det!!! När Gunnar kom tillbaka ut ser han ryggen på killen i sällskap av väktarna. Då förstod han vad jag menade :)

Det är ju i alla fall inget tvil om vem som är dagens pucko 090109. haha.

Först söker han jobb hos oss.
Sedan tar han varor för 7 000kr.
Han kommer sedan tillbaka, med varorna i en påse, och ska köpa ett minneskort.
Vilket pucko!




Kommentarer
Postat av: issa

Hej:D!

Tack så mycket!=) kul att du hittade till min blogg=) nu har jag ju hittat till dig oxå:P

hehe...

Den affischen gjorde ett företag till en uppvisning jag hade i jönköping på Elmiamässan=) så jag fick den efter uppträdandet.=)

2009-01-09 @ 18:46:27
URL: http://issaaspmo.blogg.se/
Postat av: Jenny

hmm, kan man gissa på att det va en norrman? =D

2009-01-11 @ 09:59:55
URL: http://nogg.se/sockerbullen

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0