Otursfågel..


Vet inte riktigt vad det är för förbannelse som vilar över mig.
I fredags, när vi var på väg hem från sjukhuset så fick vi möte med en rattfyllerist. Jag var skapligt groggy efter narkosen så jag sov när allt hände, men vaknade helt chockad när smällen kom och hela bilen fylldes med rök från airbagen. Helt otroligt att vi klarade oss så bra som vi gjorde!



Vi hade två bilar framför oss när fyllot kommer körandes mot oss i vår vägbana och krockar med den första bilen. Han kommer då ut tillbaka och kör vidare på sin sida vägen och missar så den bilen som låg i mitten. Sen kör han in i oss, så vi snurrar runt på vägen och hamnar med näsan mot Karlstad igen. Det är då jag vaknar. Jag frågar Daniel hur det gick och jag såg att han klarat sig, så jag hoppar ut ur bilen och ser att dom som suttit i de andra två bilarna också är på fötterna så jag larmar SOS på en gång eftersom fyllot fortfarande är på vägen och kör.

Bilarna som låg efter oss bara kör förbi, utan att fråga hur det gick, eller om vi behövde hjälp. Dom hade det säkert väldigt bråttom hem eller vart dom nu skulle, så det kan jag verkligen förstå. Man har ju inte tid att stanna! idioter! Bil nummer fem stannar och berättar att han som kört bilen har sprungit ut i skogen och att det ramlade ut ölburkar när han öppnade dörren. Allt berättar jag då för polisen som jag har i telefonen, jag springer upp och ner längs vägen för att få uppgifter av dom andra två så polisen vet vad som ska tillkallas.

Några få minuter senare kommer brandbil, ambulans och polis till platsen.

Vi fick oerhört bra hjälp, så ett stort tack till all räddningspersonal! Ni är guld värda!
Misstaget vi gjorde var att vi inte åkte med ambulansen på en gång för att kolla nacke och rygg, så det blev att åka till Karlskoga sen på kvällen eftersom vårdcentralen i Filipstad inte ville ta emot oss (doktorn skulle hem efter sina inbokade patienter). Vilket jävla system det är! Blir man inte läkare för att man vill hjälpa människor??

Vi fick iaf väldigt bra hjälp på sjukhuset i Karlskoga. Vi hade inte skador men nu är allt dokumenterat om det skulle dyka upp något senare i livet..



Kommentarer
Postat av: Malin D

USH vilka idioter det finns. Tur att det gick bra!! Var det runt 16 tiden? Vi skulle till Göteborg och fick stå och vänta för att det varit en olycka. Ta hand om dig!! Kram

2009-07-13 @ 20:10:01

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0