Älskling


Jag är för ögonblicket något upprörd.

Min älskade Tusse har den sista tiden haltat sig fram. Det har säkert pågått i 1½ vecka och pappa menar att han inte har ont någonstans eftersom han inte reagerar när man klämmer och trycker på benet. Men det är ju självklart att han har ont, annars skulla han ju inte halta. Tror knappast att han göra det för att han tycker det är kul!

När jag tog upp det med pappa i helgen blev det typ bråk eller vad man ska kalla det. Det är inte ofta jag bråkar med min pappa, jag kan nästan påstå att det aldrig har hänt, men nu var det illa. Det värsta jag vet är att se djur lida, och det sista jag vill är att Tusse ska gå runt med smärtor. Han är trots allt 16 år och jag vill att han ska må bra in i det sista.

Jag vill att pappa ska åka med honom till en veterinär, men pappa menar att "det är ju bara en katt". Hallå?! Det är inte bara en katt, det är Tusse! Han är ingen vanlig katt. Jag är villig att betala hela veterinär besöket, om det så slutar med att han avlivas så är det bättre än att han går runt och har ont.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Klart att Tusse är värd det bästa!!!

Stå på dig gumman <3

2009-05-04 @ 23:35:05
URL: http://camillabackman.blogg.se/

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0