dag för dag



God morgon på er!
Idag är det tisdag och solen skiner här i Norge, det är underbart!

Det är otroligt mycket som har hänt de sista dagarna, vet knappt vart jag ska börja. Men jag gör helt enkelt så här:

LÖRDAG:
Jobbade 9-18. Daniel och Emil kom runt åtta tiden (?) då blev det tacos och dom började pimpla i sig. Jag mådde inget vidare, var skit trött efter jobbet och förkylningen trängde på extra mycket.. typiskt.
Jag visade grabbarna utelivet i Tönsberg. Över hela stan kunde man höra Alexander Rybaks vinnar låt.. På hemvägen hamnade vi mitt uppe i ett polisuppdrag, det var något fyllo som hade kört in i ett vägräcke.

SÖNDAG:
Vaknade vid liv och åt frukost på uteplatsen, Donna fick också vara med något som hon blev väldigt glad över. Hon har ju inte vart ute något sedan i julas.
Efter frukosten åkte vi in till stan igen och kollade på alla fina norrmän. Det är så mysigt att se att alla klär upp sig så på nationaldagen. Alla går runt i folkdräkter och man får nästan en känsla av att man går tillbaka i tiden, när alla kvinnor gick runt i stora klänningar och männen i frack.

Vi passade på att äta lunch på bryggan när vi ändå var där. Det blev en god biff på restaurang La Barca.. Efter det var det bara att åka hem igen, grabbarna var tvugna att tänka på refrängen. Emil skulle ju iväg och jobba på kvällen.

Hoppas ni hade roligt i helgen killar! Det var väldigt kul att ni kom :)

Pratade med Ann på kvällen också, och jag kanske ska köpa hennes bil!! Så nu ska jag hem till helgen och provköra! :) Pappa blev självklart väldigt glad över detta då det är en Volvo.

MÅNDAG:
Donna hade fortfarande inte kommit tillbaka. Men det var bara att åka till jobbet ändå. Kvällen gick väldigt fort. (Tack vare) alla tjuvar som var inne, det är alltid kul när det händer något! Stackars väktarna som fick springa fram och tillbaka (vi ringde efter dom tre gånger på typ en timme).

Efter jobbet åkte vi (jag och SIlje) till Spicy och åt en kebab. Det var ett tag sen nu så det var riktigt gott. Vi har också bestämt oss för att sluta röka och dricka dricka. Eller ja, Silje ska sluta röka och jag ska sluta dricka dricka. Det blir nog inte lika jobbigt för mig som det kommer att bli för Silje. :)

När jag kom hem på kvällen så gick jag direkt till baksidan och kollade om Donna var där, men det var hon inte. MEN! Jag hann inte vara hemma i mer än 2 minuter, så hör jag henne skrika från framsidan!! Hon hade hittat hem, helt själv! Åhh va stolt jag var över henne.

Hon har sovit bredvid mig hela natten. Inget bus, ingenting. Tror hon var väldigt trött efter ett dygn på äventyr! :)

Nu ska jag ta en dusch och pyssla lite i lägenheten, innan det blir jobb igen.

Kram på er!



Kommentarer
Postat av: issa

hej!=)hihi, tack själv du! Blir så himla glad när jag vet att det är folk som gillar mina smycken. och pengarna kom in;)

Kommer snart öppna en webshop!:D

kram!

2009-05-19 @ 12:22:07
URL: http://issaaspmo.blogg.se/
Postat av: Janni ♥

Drick citronvatten! Ett utmärkt substitut för läsk! :) Jag har inget sug över huvudtaget efter läsk sen jag började dricka citronvatten istället! :D I början när jag va sugen på dricka så gjorde jag mig ett stort glas citronvatten istället för att ta läsk och till slut försvann suget efter läsk! :D

2009-05-19 @ 15:25:04
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0