hybelkaniner



Visste ni att dammråttor heter hybelkaniner på norska?
Det är så himla gulligt tycker jag! :) Hybel betyder liten lägenhet och kaniner, ja det betyder kaniner. Så med andra ord kan man översätta hybelkanin till en liten lägenhets kanin, det låter ju mycket bättre än svenkans dammråttor! ;)

Idag ska jag göra ett ryck i lägenheten!
Dammsuga och skura golv står på schemat ( gjorde ju aldrig det tidigare i veckan ).
Kan hända att jag tvättar fönstren också, får se hur jag gör! :) Det måste iaf göras innan vintern för man ser typ inte ut längre och om det kommer någon som ska se på lägenheten så är det ju bra om han/hon/dem kan se hur det ser ut på min lilla uteplats :) haha.


Nej, nu ska jag ta tag i städningen!
Senare i eftermiddag får ni ett helt inlägg med gamla bilder, så håll utkik ;)
Puss så länge!

Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0