Jul-ledig


Nu har jag börjat min ledighet - gud va skönt det är att kunna bestämma själv när man vill vara ledig, det är verkligen lyx!

Dagen består av städ och plock, måste snygga till här hemma inför julhelgen!
Pappa kommer hem idag också så han ska få kolla på våran ytterdörr, piggen som håller dörren stängd har typ frusit fast inne i dörren så vi måste låsa den hela tiden för att undvika att den blåser upp. Men även om dörren är stängd så drar det jätte kallt så golvet i hallen är svinkallt! Brrr...


Igår hade jag Maria och Johanna här på besök, jag bjöd på mat och lite julgott - sånt som jag får unna mig nu så här års! :) Det blev även lite plump spelande och diverse undervisning!

Lussebullar som Marias mamma bakat.
Mjuk pepparkaka, drömmar, bregottkakor och sirapskakor från mormor.
Knäck som pappa gjort och lite hårda lakritskarameller från marken :)

Det är tisdagsmys det!


Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0