Källsortering


Idag är jag ledig så jag passar på att göra ett ryck här hemma - gjorde ju aldrig det häromdagen!


Har hela köket fullt av papperspåsar fyllda med papp, har inte orkat åka iväg med dem.. Så det ska jag bannemej göra idag! Skulle önska att det var som i Norge där varje hushåll har fyra soptunnor för papp, burkar/glas, kompost och övriga sopor.. Då blir det inte lika jobbigt att källsortera! Då går det av rena farten.

Antar att Sverige är för snålt för att ha det systemet!


Sen ska jag göra ett rejält rivöver i källaren. Ser ut som ett bombnedslag efter allt jobb med badrummet. Hittade en säck med kläder som jag ska kolla igenom också.. Kanske hittar något skoj, inte för att jag tror det men man vet ju aldrig!


Nej, dags att sätta igång.
Tjao!





Kommentarer
Postat av: Sanna

Finns i Örebro men inte här. Vill också ha de, för då skulle man självklart källsortera!!

2010-12-16 @ 18:34:55
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0