På norsk


Det er mange av dere som lurer på om jeg snakker norsk når jeg er i Norge, og ja, det gjør jeg! Jeg selv syns jeg er drit flink men det er mange kunder som hører at jeg er svensk alikevel.. Er kanskje ikke så flink som jeg syns selv?

Når jeg begynte å jobbe på Clas så kunne jeg ikke snakke så veldig godt norsk, men jeg lærte veldig fort siden alle kundene begynte å fortelle meg ting og tang om Sverige, akkurat som at jeg ønsket å høre det! - NOT! Det kunne for eksempel være: Åhh, kommer du fra Sverige? Datteren min flyttet dit for noen år siden, hun bor i Trollhättan men jobber i Göteborg.. osv. Ikke nok med at dem fortalte meg alt om livet sitt,  så ville dem også høre alt om livet mitt, hvor jeg kom fra, hvorfor jeg flyttet hit, om familien min også var her etc..

Det ble veldig slitsomt etterhvert så det var like greit å bare legge om till norsk. :)

Tenkte jeg skulle gi dere et norskt ord som akkurat har lært meg..
hermetikkboks

Noen som vet hva det betyr?? :-)


Kommentarer
Postat av: gabriella,

sv; okej :/ nej ibland räcker inte riktigt d till här heller men som du säger det är inte bara och bara att hitta dd ;/

2010-01-18 @ 15:04:46
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0