Verkligheten


Hur mycket jag än vill förneka det, så går det inte.
Jag har stora bröst.

Som ni vet så är det inget jag är stolt över, snarare tvärtom.
Jag vill bara gömma dom, skära bort dom, ja vad som helst. Bara dom försvinner!

Igår blev hela situationen ännu värre då jag och Etienne var till Karlstad.
Donna och Doris skulle kastreras så under tiden åkte vi in till stan. Jag var
sugen på att kolla på en bikini. Eller ja, sugen och sugen var jag väl inte med
tanke på att det är lika deprimerande varje gång, men jag behövde iaf en bikini.

Vi gick in på Change (det är det enda tänkbara stället som skulle kunna ha något som
passar). Dom hade ett erbjudande; köp BH och trosa, få BH och trosa på köpet.
Skit bra! Jag började leta bland alla färger, modeller och storlekar och Maria, hon i affären,
frågade vilken storlek jag hade så att hon kunde hjälpa mig. Hon började nästan skratta,
på ett vänligt sätt, när jag svarade att jag hade 85 DD (det är ju det största som går att
få tag på på affärer som LINDEX och H&M, så man får liksom ta det som finns förklarade jag).

Maria började mäta mig och konstaterade att jag var en 75:a runt om. Jag skrek typ rätt ut att
det inte kunde vara möjligt, men jo så var det.
Sen var det dags att hitta kup-storleken.. Jag kollade på DD, men såg snabbt att det var alldeles
för litet. Shit tänkte jag, jag vill inte ha större. Maria förklarade då att går man ner en storlek i omfång
får man öka två i kupan. Och jag som hade gått ner två storlekar runt behövde då gå upp fyra storlekar,
alltså till en H kupa!

Så från att vara en 85 DD, är jag numera en 75 H.
Det är deprimerande, samtidigt som jag är väldigt glad att jag har hittat rätt storlek så ryggen slipper
lida. Sen att man kommer bli ruinerad varje gång det är dags för nya underkläder, det är en annan sak.

Så ett tips till er storbystade där ute:
Gå och få hjälp med storleken!
Det är eran rygg och nacke som får lida annars och det är
inte värt det!


Kommentarer
Postat av: gabriella,

gud då borde jag med göra det! vart ligger den affären? :)

2010-06-01 @ 11:12:03
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/
Postat av: Evy

Jag vet precis hur det är, är själv stammis på Change, dock krympte mina efter jag var gravid så nu är jag "bara" en G ;) Undrar om storbröst genen kommmer från Solvej då alltså? Kram på dig!!

2010-06-23 @ 17:22:23

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0