Hej mitt vinterland!



Solen skiner och allt är vitt ute..
Det är visserligen ingen snö, men nattens kyla har lämnat
sina spår med frost på alla trädens grenar.
Det är otroligt vackert!


Dagens väder får mig att tänka tillbaka på tiden då min älskade farfar var vid livet..
Sådana här dagar brukade vi åka ut i skogen och mysa vid någon sjö i Nordmarkstrakten och han hade alltid gjort i ordning en liten ryggsäck med korv som vi grillade, tunnbrödsrullar med ost och skinka som vi doppade i varm oboy... Den här vintern ska jag verkligen återuppliva våra traditioner!


Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0