Muffins med After Eight


Jag har blivit helt besatt av att baka muffins!
Gud va roligt det är!


I onsdags så bakade jag ännu mer och då provade jag att ta
After Eight på istället för Polly - det blev super gott, och ännu mer kladdigt!
Ju kladdigare desto bättre tycker jag!

Jag tog med dem till unitmötet i onsdag och det blev succé!
Det var lite roligt för vi pratade om olika godisar som man skulle
kunna ha som 'fyllning'; dumle, kinapuffar, nonstop etc. Noblesse kom också
upp som ett förslag, ett förslag som jag även hade fått här på bloggen :) 
Lovar att prova det nästa gång!

Fick även en fråga om hur många muffins det blir av en sats.
Jag har använt mig av ganska små/låga formar så har inte kunnat ha så
mycket smet i varje (vilket jag inte tycker man ska ha då dom blir så himla mäktiga).
Så ta ganska små formar och fyll dem till hälften ungefär, då får man ca 16-19 st.
Dom sväller sedan i ugnen och fyller ut hela formarna.




Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0