Riktiga barn.


Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det, men jag säger det igen;
Jag är så stolt över att få jobba i ett företag som verkligen hjälper och stöttar andra!

Varje år i september får vi åka till Göteborg för en helg med utbildning. Det är alltid lika roligt att få lyssna på andra konsulter som berättar om sina erfarenheter och samtidigt sporrar oss andra att vilja klättra vidare i karriären. Något speciellt för i år var att vi fick lyssna på en tjej som inte hade någonting med Mary Kay att göra, hon var en helt vanlig 23 årig tjej från Göteborg med en otrolig drivkraft och kärlek till Afrika, Ghana.

Hon hade åkt ner till Ghana för att jobba som volontär på ett barnhem, men trivdes inte alls då hon själv blev mobbad och barnen blev utsatta för slag och piskor.
Av en slump så träffade hon en kille, Jacques, som jobbade aktivt för att hjälpa barn som kommit till en marknad med sina föräldrar på morgonen men sedan på kvällen så står barnen kvar, ensamma.


Hon kände på en gång en stark kärlek till dessa barn och Jaques arbete och valde att hjälpa dem.
Det var inte så lätt till en början då barnen inte hade någon identitet, dom fick därför registrera alla barn och ge dem ett namn och ålder. Varje barn fick då en lapp med alla uppgifter på som de sedan stolt gick och visade upp för varandra. Emelie fick frågan "Do you want to know my name?" flera gånger eftersom barnen var så glada över att ha ett namn.
När Jacque och Emelie hade byggt färdigt skolan och fått den registrerad av myndigheterna frågade dem barnen om det var något speciellt de önskade sig. Barnen svarade då att de ville ha en skolbuss. (Grejen är bara den att skolan ligger 50 meter från deras hem.) "Men riktiga barn åker buss till skolan" svarade barnen.

Vid ett senare tillfälle frågade de barnen igen om det var något de önskade.. Den här gången ville barnen ha skoluniform med strumpor. Även om det är 40grader där så ville barnen ha det, eftersom riktiga barn har skoluniform.



Det fanns inga ögon som var torra under hennes föreläsning kan jag säga.
Jag tjöt som ett litet barn, tårarna bara sprutade!

Speciellt när Bo, vår VD, lämnade över en check på 1 000 000 kronor till Emelie från Lesley Cosmetics, Mary Kay Nordic.
Hela Scandinavium ställde sig upp och det har nog aldrig varit
så hög ljudnivå av applåder där inne någon gång innan!

Jag säger det igen, jag är otroligt stolt över att vara en del av detta företag.
Tillsammans ska vi nu jobba och stötta det fortsatta arbetet i Ghana.


Gå gärna in på Emelies blogg för att läsa mer och följa deras arbete.

 


Kommentarer
Postat av: Josephine

åååh jag fick gåshud o tårar i ögonen!!

2010-09-23 @ 11:16:36
URL: http://misslynx.blogg.se/
Postat av: Erica

Wow !! man blir helt rörd. Kram

2010-09-23 @ 12:18:54
URL: http://lovesexandbeauty.blogg.se/

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0