Party



Ska strax ha ett så kallat plastparty.
Det är lite intressant och se hur andra hemförsäljnings-företag jobbar.
Med Tupperware t.ex så måste försäljningen bli över 1000kr för att värdinnan ska få en värdinnegåva. Tycker inte om att sätta köp-press på mina gäster, det blir bara fel. Sen kan man ju få extra värdinnegåvor beroende på hur mycket försäljningen blir på, men då måste dessutom någon av gästerna boka en egen demonstration. Det blir ju som att tvinga folk att köpa och hålla partyn för att vara snäll mot värdinnan. Känns inte rätt!

Så jag har sagt till mina gäster att dom inte behöver handla eller boka något, för min skull. Jag har endast partyt för att min faster ville ha lite grejer. Sen är det alltid roligt att träffa lite folk och bjuda på fika så här mitt i veckan :)

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja visst är dom söta! Fast det är inga skor det är sockor! :)

2011-04-07 @ 07:31:52
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag sökte bara på mary kay och då hittade jag flera konsulter som bloggar. Jättekul!



Håller helt med - vi har ett fantastiskt jobb!

Jag har varit konsult i ungefär 6 månader så jag har mycket kvar att lära, men det är ju bara att jobba på så når man sina mål!

Och du då, hur länge har du varit konsult?



Ha nu en riktigt härlig torsdag!

kram!

2011-04-07 @ 14:24:31
URL: http://rebeckasblogg.wordpress.com
Postat av: Sanna

Jag sålde tupperware förut och jag klarade inte av pressen. Att bli pressad att tvinga folk ha partyn är inte roligt. Personerna ska ju vilja och höra av sig själv ansåg jag. Bara massa dret i detta hemförsäljningstföretagen som tupperware är!

2011-04-07 @ 19:16:51
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Från och med i måndags jobbar jag heltid med Mary Kay. Det är en sådan befrielse att få lämna mitt andra jobb och ägna mej helt och fullt åt MK. Som jag har längtat! :)



Bor du fortfarande i Norge?



Hoppas du har en trevlig kväll med tupperware!

2011-04-07 @ 20:14:03
URL: http://rebeckasblogg.wordpress.com
Postat av: Rebecka

Gott att höra att du mår bättre nu! Och det är ju det som är så fantastiskt med MK - man jobbar i sin egen takt!



Ja, det var ett väldigt roligt samtal! Grejen va att någon på unitmötet i måndags nämnde nått om att erbjuda telefonförsäljare att prova produkterna. Hade jag inte hört det två dagar tidigare hade jag nog inte kommit på idén.

Men hon lät som en jättetrevlig tjej och verkligen intresserad så det ska bli kul att se vad som kommer ut av detta!



Vem är din SD? Kanske nån man vet...?

2011-04-07 @ 20:44:23
URL: http://rebeckasblogg.wordpress.com

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0