Snöflingor


Doris är så himla söt.
Hon sitter i fönstret här på mitt kontor nu och försöker fånga snöflingorna som yrar runt på utsidan!

Själv ska jag ge mig ut i stormen och skotta snö, med tanke på att kommunen endast kör en gång på gatan så blir det bara plogat en plogbreddsrand mitt i gatan! Vilket innebär att två bilar inte kan mötas, ska man dessutom skotta en jävla trottoar så att de få fotgängarna som går här ska ha någonstans att gå, ja då är det ju lika bra att göra gångväg av hela gatan!!

Själv skiter jag i fotgängarna och skottar upp all snö på trottaren så man kan mötas någonstans på gatan och våra gäster kan parkera bilarna utan att riskera att bli påkörda om det skulle komma en bil som vill förbi!


Tummen ner för filipstads kommuns sätt att ploga vägarna!!



Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0