Vill du köpa något?


Måste bara berätta vad som hände för en liten stund sen.
Det plingade på dörren och jag tänkte direkt att det var Jehovas eller något - för pappa hade precis varit här och det är ingen annan som brukar komma - men jag kollade ut genom fönstret och där såg jag en ganska kort figur så jag öppnade.

Vill du köpa något?
Var det en liten tjej som frågade.

Jag blev helt ställd! Hon presenterade sig inte, hon sa inte hej, hon berättade inte vad hon sålde - så hur skulle jag kunna veta om jag vill köpa något??
Då den lilla röda kartongen hon bar på var täckt av snö så jag inte kunde se vad det var, så har jag fortfarande ingen aning! Och med tanke på att jag snällt tackade nej och stängde dörren så kommer jag förmodligen aldrig få reda på det heller :D

Hmmm.....

Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0