Del 1 - JOBB

 



Vad kostar en sminkning?


En makeupkonsultation är kostnadsfri.
Då vägleder jag Dig i färgval och applikationsteknik.
(Modellerna som jag har visat i bloggen har gjort detta. Dom har alltså lagt på makeupen själv, alla utom Johanna, henne sminkade jag.)

 

Om man önskar bli sminkad inför bröllop, bal, fest eller
liknande så ligger priserna runt 200-350kr.


En enklare makeup 200 kr:
Lätt sotning på ögongne med tre olika skuggor, eyeliner,
mascara, rouge och läppglans alternativt läppstift.


Lite mer avancerad makeup 350 kr
Mer effektiv sotning på ögonen med tre olika skuggor, eyeliner,
mascara, rouge, highlightrouge, solpuder, läpp-penna, läppstift och läppglans.

 

I båda paketen ingår en bas för grunden till makeupen; rengöring, fukt, primer till ansikte, ögon och läppar, foundation och mineralpuder. Man får dessutom produkter till ett värde av ca 250kr.


Hur länge har du varit konsult?


Jag registrerade mig första gången 2006. Jag har varit konsult sedan dess men när jag flyttade till Norge så registrerade jag om mig, så att mina resultat skulle räknas dit. Tanken var att jag skulle bo kvar där resten av mitt liv, men när det inte blev så och jag flyttade tillbaka till sverige så registrerade jag mig igen, för tredje gången och nu är jag svensk konsult igen.

Som konsult kan man jobba fritt i Sverie, Norge och Finland, men för resultatens skull så ville jag omregistrera mig.


Hur länge har du haft ditt företag?


Jag registrerade mitt företag i maj, så jag har haft mitt eget sedan dess.

 

Arbetar du bara som konsult eller har du annat jobb också?


Tidigare hade jag det som en hobby då jag jobbade heltid på Clas Ohlson, men sedan februari 2010 jobbar jag bara som konsult. Jag går dock i tankarna att skaffa ett deltidsjobb, just för sysselsättningens skull. Eftersom klasserna mest ligger på kvällstid så kan dagarna bli väldigt långa och jag är en sån person som får mer gjort ju mer jag har att göra :)


Hur kommer det sig att du "praktiserar" som Sales Director?

 

Med tanke på att jag varit konsult såpass länge och deltagit på alla seminarium, konferenser och kick-offer så har jag en del kunskap. Sen är jag även Röd Jacka och planen är att gå in i DIQ, dvs bli Sales Director så när Malin skulle åka till Thailand ville hon och de andra konsulterna i hennes Unit att jag skulle hålla i mötena under de veckorna som hon är borta. Och det är verkligen super roligt! :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0