Del 2 - kost och träning





Hur ser kost-programet ut som du går efter?

Det är lite olika så här kommer mina tre olika diet program.
För det första programet jag följde - kolla här
När man har gått på ett program en längre tid så vänjer sig kroppen och i mitt fall hände det inte så mycket efter fyra veckor så vi satt in mer träning och då behövde även kosten läggas om lite så innan jul såg det ut så här:

Högdagar (dagar då jag tränade):


 

Lågdagar (dagar när jag inte tränade):

 

 

Jag har en äta-vad-jag-vill-dag och det är lördagar.
Det kan vara bra att ta en lågdag efter en sån dag.

 

Vad tränar du och hur ofta?

Jag tränar på ett gym, ungefär tre gånger i veckan.
Det är viktigt att öka vikter succesivt så kroppen hela tiden får en utmaning, då får man resultat snabbare. Sen kan man variera sig genom att ha tunga vikter och göra få repetitioner och ha lätta vikter och göra fler repetitioner.

 

Det var dom frågorna som kommit in angående träningen och kosten - det tackar jag för och hoppas att ni är nöjda med svaren. :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Westan

Man behöver inte byta sitt kostprogram. Det som spelar roll för själva viktnedgången är kalori in och kalori ut. Vill man behålla sina muskler när man ligger på kaloriunderskott ska man se till att äta mycket protein. För min del så äter jag mer protein och mindre kolhydrater...

2011-01-13 @ 20:26:04
Postat av: Westan

Såg dessutom att du har proteinpulver, släng i lite mer av det så slipper du separera äggula och äggvita.

2011-01-13 @ 20:28:45

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0