Vikt(igt)



Dagens middag: Kassler med falsk potatisgratäng, grönsaker och vitlöksdressing.


Äter nu LCHF på en mer strikt nivå, som jag gjorde i somras.
Då lyckades jag gå ner 11kg och det var en stor lättnad och glädje att äntligen ligga under 70 kilos strecket vilket jag inte gjort på flera, flera år! Nu är inte jag så jättekänslig över hur mycket jag väger, jag kan gärna väga över 70 kilo bara allt är fast om ni förstår vad jag menar! :)

När jag slutade på kyrkogården i november så började jag unna mig godsaker som godis, pizza, dricka etc och det gick självklart bra till en början. Men att kombinera fettrik mat (för jag slutade aldrig med LCHF) med massa kolhydrater slutade med att kläderna jag inhandlat under sommaren helt plötsligt blev trånga och obekväma att gå i. Jag blev att må mer och mer dåligt vilket resulterade i att jag åt ännu mer godis, chips och dricka för det var ju så gott! Men det var ju bara gott för stunden och inte i längden som jag hoppades på varje gång!

Så i fredags började jag igen, att äta LCHF på en strikt nivå och jag känner och ser resultat redan nu! Visst kan jag unna mig godsaker, som igår när jag köpte mörkchoklad och lite nötter, men det är i små, små mängder och väldigt sällan!



Det här med vikt är för många en daglig kamp och vi blir hela tiden påminda om att gå ner i vikt då det på alla tidningsomslag, löpsedlar och reklam på tv ger tips om hur vi går ner så och så många kilon på x-antal veckor. Jag kan inte säga att jag är överviktig på något vis men jag mår inte bra när jag är pluffsig och "fyllig". Jag blir nedstämd som person, klär aldrig upp mig, vill aldrig med på fest. Jag gräver ner mig totalt!

Med hjälp av LCHF har jag kunnat äta gott och samtidigt gå ner i vikt och framförallt må bra av det! Jag blir piggare, orkar mer, hyn får en helt annan lyster likaså håret! Men det viktigaste av allt: Jag behöver inte tvinga i mig något jag inte tycker om för all mat är supergod!

Minns hur jag stod och grät vid spisen när jag åt efter kostschemat jag fick på gymmet. Varje måltid var en pina och jag tänker inte gå igenom det igen, det är inte värt det!!

Jag har hittat mitt sätt att må bra och jag hoppas att ni där ute också gör det!
Puss på er ♥





Kommentarer

Kommentera genom att fylla i dessa uppgifter:

Vem är du?:
För att slippa fylla i nästa gång, kryssa i här.

Din mailadress: (visas endast för mig)

Har du en egen blogg? Lämna gärna din adress här:

Nu till din kommentar:

Trackback
RSS 2.0